› 
Blog   ›   Hubnutí   ›   Zhubněte do plavek podle svého dietního typu

Zhubněte do plavek podle svého dietního typu

Filtr

Pokud plánujete shodit ještě před dovolenou přebytečná kila, zjistěte si, jaký jste vlastně dietní typ. Podle něj si totiž své hubnutí můžete naplánovat přesně podle sebe tak, abyste dosáhli těch nejlepších výsledků. 

Zvažte, jestli jste spíše skřivan nebo sova a upravte si podle toho svůj denní program, jídelníček i pohybovou aktivitu. Uvidíte, že hubnutí vám pak půjde mnohem snadněji.

Sova nebo skřivan: jaký jste dietní typ?

1. dietní typ: skřivan

Lidé, kteří spadají do tohoto typu jsou už od rána čilí. Nejvíce energie mají po probuzení a v první polovině dne, naopak odpoledne jejich energie postupně slábne. 

Tomu je proto třeba přizpůsobit jídelníček. Jelikož nejvíce energie spotřebují skřivani v první polovině dne, měla by i tato denní doba být bohatší na stravu. Hodí se proto sytá snídaně, dopolední svačina a kvalitní oběd. 

Naopak ve druhé polovině dne už by se tito lidé měli stravovat lehčeji. 

Pohybové aktivity si naplánujte na ráno nebo během první poloviny dne, kdy máte nejvíce sil a energie a můžete proto dát do cvičení maximum. Dobrou zprávou pro vás je, že podle studií bývají skřivani štíhlejší a zdravější, než sovy. 

2. dietní typ: sova 

Sovy jsou ráno a dopoledne spíše v útlumu a bdělost a energii získávají až v odpoledních a večerních hodinách, kdy jsou nejproduktivnější. 

Nejvíce energie tedy potřebují až ve druhé polovině dne, proto není nutné, aby se ráno nutily do velké snídaně. Přesto abyste jako sovy předešli velkému večernímu hladu, ujistěte se, že vaše snídaně obsahuje dostatek bílkovin. Vypijte například koktejl Chia Shake. Je lehký, zato vám dodá pořádnou porci bílkovin. 

Odpoledne by si sovy měly dát sytější svačinu a večer mohou přidat i druhou večeři, pokud jsou aktivní i v pozdních hodinách. Dávejte si však pozor na to, abyste to v pozdních hodinách s jídlem nepřehnali, to by vaše snahy zhubnout zcela zhatilo. 

I pohybové aktivity je lepší zařadit večer nebo ve druhé polovině dne, kdy máte na cvičení dostatek sil. 

Sovy by si měly dávat pozor na to, aby měly dostatek spánku, protože ten je pro hubnutí naprosto nezbytný. Problémem některých sov také bývá sedavý způsob života. Pokud je to i váš případ, snažte se být během dne trochu aktivnější. Protáhněte si svaly, užijte si procházku nebo se pravidelně věnujte svému oblíbenému sportu.  

Co když si nejste jisti?

Pokud si nejste jisti, jestli jste spíše skřivanem nebo sovou, je možné, že spadáte někam mezi tyto dva typy. V takovém případě doporučujeme, abyste jedli 5x denně vyvážené porce jídla a večer 3 hodiny před spaním už nejedli vůbec. Nezapomínejte ani pít dostatek vody, hodně spát a najít si pohybovou aktivitu, která vás bude bavit a uvidíte, že až si na dovolené obléknete plavky, budete se v nich cítit skvěle. 

Hubnutí do plavek zvládnete snadno s našimi dietními balíčky! 

−9 %
Zobrazit produkt

Dietní balíček na týden - 35 jídel

1 599 

(Hodnocení: 18)
−10 %
Zobrazit produkt

Dietní balíček na 2 týdny - 70 jídel

2 899 

(Hodnocení: 42)
−14 %
Zobrazit produkt

Dietní balíček na 4 týdny - 140 jídel

5 399 

(Hodnocení: 20)
−20 %
Zobrazit produkt

Dietní balíček na 8 týdnů - 280 jídel

9 900 

(Hodnocení: 4)
cogmagnifiermenucross-circle