Podpořte produkci růstového hormonu a usnadněte si tak hubnutí

růstový hormon

Růstovému hormonu se přezdívá „pramen mládí“. A z dobrého důvodu. Je tvořen v hypofýze, odkud se i uvolňuje. Ačkoliv je růstový hormon známý jako podněcovač růstu a dětí a dospívajících, má spoustu důležitých metabolických funkcí i pro dospělého člověka. 



Funkce růstového hormonu v dospělosti:

  • podporuje růst svalové hmoty
  • podporuje sílu svalů
  • podporuje spalování tuku
  • podporuje imunitní systém
  • pomáhá tělu dodávat energii
  • podporuje elasticitu a mladistvý vzhled pokožky
  • podporuje libido
  • podporuje jasné myšlení

Produkci růstového hormonu můžete zvýšit přirozeně

Růstový hormon je občas podáván pacientům k léčbě určitých zdravotních problémů, oblíbila si ho také řada sportovců, ačkoliv jde o doping a jeho použití pro sport není legální. Externě přijímaný růstový hormon může navíc přinášet vedlejší účinky. Mnohem lepší je tedy podpořit jeho přirozenou produkci a získat tak jeho benefity. Jak to udělat?

1. Cvičte a sportujte

Nejlepší způsob, jak podpořit produkci růstového hormonu, je pohybová aktivita. Ta je základ (spolu se spánkem). Důvodem je fakt, že jak stárneme, produkce růstového hormonu klesá. Navíc, čím více viscerálního tuku (v dutině břišní) máte, tím více klesá. A naopak – pokud jste štíhlí a s větším procentem svalové hmoty, jeho produkce je přirozeně vyšší. A to i ve vyšším věku. Obzvláště účinný je intervalový trénink s vysokou intenzitou, který produkci růstového hormonu podporuje.

2. Dopřejte si dostatek spánku

Spánek je pro podporu produkce růstového hormonu stejně důležitý, jako pohyb. Proč? Protože až polovina jeho množství se vyprodukuje během spánku! Čím déle spíte, tím lépe. Optimální je tedy spát 8 hodin denně. Důležité je získat dostatek hlubokého spánku. Toho se nám jak stárneme dostává méně a méně, je proto třeba svůj spánek optimalizovat a snažit se podpořit produkci melatoninu, například tím, že budete spát v naprosté tmě.

3. Zlepšete své stravování

Což v první řadě znamená vyhýbejte se rafinovanému cukru. Ten totiž způsobuje vyplavení inzulínu, který produkci růstového hormonu utlumuje. Navíc podporuje růst tukové tkáně, která je další překážkou pro přirozenou produkci růstového hormonu. Omezte také konzumaci škrobů a jiných sacharidů. Bonusovým trikem je vyhnout se konzumaci sacharidů ihned po cvičení, to by vaši snahu ihned překazilo. Dobře tedy uděláte, pokud vsadíte na paleo nebo nízkosacharidovou dietu.

4. Zvažte doplňky stravy

R§stový hormon v pilulce si v lékarně nekoupíte. Ale můžete na to jít oklikou. Takže – dbejte, abyste měli dostatek vitamínu D. Jak ze slunečního záření, tak z doplňků stravy. Dále je důležité udržovat si zdravá játra, přes která musí růstový hormon projít, aby ho tělo mohlo využít. Můžete také zvážit přípravek s obsahem melatoninu, který vám pomůže nabrat více hlubokého spánku. Mohou vám pomoct také aminokyseliny arginin a leucin. Leucin pomáhá se syntézou proteinů a hubnutím, arginin může podpořit produkci růstového hormonu. Kreatin také dle mnohých vědeckých studií podporuje produkci růstového hormonu. Krok vedle neuděláte ani suplementací glutaminu, který má i mnoho dalších pozitivních účinků na naše tělo.

 



 

 

 

 

Napsat komentář