Novoroční hubnutí 7: Co dál?

novoroční hubnutí co dál

Poslední článek na téma novoroční hubnutí vám osvětlí, co dělat dál. Ohlédněte se za svým prvním měsícem hubnutí a zhodnoťte svůj dosavadní výsledek. Dařilo se vám a můžete přejít ke 2. kroku diety? Nebo je potřeba nejdřív udělat drobné změny? Poradíme také 6 způsobů, jak si udržet motivaci i nadále a malý trik, jak jíst více a přitom nepřibírat.



Jak zhodnotit dosavadní výsledky a udělat případné změny?

Průběžné hodnocení je důležitou součástí hubnutí. Jak nejlépe zhodnotit dosavadní výsledky?

  1. Vypočítejte si své BMI a porovnejte ho se svým počátečním BMI. Jste už v kategorii zdravé ideální hmotnosti?
  2. Změřte se. Porovnávat své míry je přesnější, než porovnávat pouze BMI. Už jste naměřili méně centimetrů v pase?
  3. Zvažte se. Stará dobrá váha vám dá jasně najevo, jestli jste zhubli.
  4. Měřte svůj progres pomocí fitness aplikací na vašem mobilu.
  5. Posuďte, jak vám sedí oblečení.

Jaké jsou vaše dosavadní výsledky? Pokud jste spokojeni – výborně! Pokračujte dál. Pokud ne, zamyslete se nad tím, kde děláte chyby a co ještě můžete zlepšit. Poučte se jak z toho, co se vám dařilo, tak z toho, co se vám příliš nedařilo a udělejte případné změny a posuny, abyste se ke svému cíli blížili více.

Jak přejít z do 2. a 3. kroku keto diety?

Pokud držíte keto dietu a máte za sebou radikální úbytek na váze díky 1. kroku diety, je načase přejít ke kroku druhému. Jezte 3x denně dietní výrobky Chia Shake a 2x denně nízkosacharidové jídlo, například maso/rybu/vejce se zeleninou a doplňte jídelníček zdravými tuky. Třetí krok diety potom můžete držet dlouhodobě, zařaďte do jídelníčku ovoce a malé množství zdravých obilnin a luštěnin. Udělejte si z přípravy jídla radost. Díky těmto krokům se nemusíte bát jojo efektu.

Jak si udržet motivaci pro hubnutí

Ne každý den se cítíme motivovaní. Důležitou součástí procesu hubnutí je proto znovu nalézání vnitřní motivace. Aby to pro vás bylo jednodušší, využijte následujících 6 tipů:

  1. Svoji cestu za hubnutím a zdravým životním stylem si užívejte. Pokud nebudete spokojení, je větší šance, že s tímto novým stylem skončíte.
  2. Selhání neznamená konec. Buďte k sobě vlídní, učte se ze svých chyb.
  3. Obklopte se lidmi, kteří vás ve vašem snažení podporují.
  4. Dbejte na konzistenci a vytrvalost, ne na dokonalost.
  5. Odměňujte se zdravě. I za malé úspěchy.
  6. Dívejte se na víc, než jen na číslo na váze. Hodnoťte své úspěchy podle toho, jak vám sedí oblečení a jak se cítíte.

Vsaďte na potraviny bohaté na živiny a chudé na kalorie

Jak si užít velké porce chutného jídla? Připravte ho ze surovin, které nemají moc kalorií, zato ale překypují důležitými živinami. Je to zelenina, ovoce, luštěniny a obilniny. Vašimi nejlepšími společníky při dalším, pozvolnějším hubnutí a následném udržování hmotnosti budou tedy polévky, zeleninové i ovocné saláty, luštěninové směsi apod. Tím, že budete jíst tato jídla, budete mít pocit, že jíte hodně, ale přesto nebudete přibírat.



dívka na mostě počítání a interpretace BMI

 

 

 

 

 

Napsat komentář