Novoroční hubnutí 4: Jakým chybám se při hubnutí vyvarovat?

jakým chybám se při hubnutí vyvarovat

Na tom, že hubnutí není nic snadného, se jistě shodneme. Jakým chybám se při hubnutí vyvarovat? Protože se často se, že i když si myslíte, že všechno děláte dobře, dopouštíte se jistých chyb. Pojďme se na ně podívat a říct si, co přu hubnutí nedělat. 



Jakým chybám se při hubnutí vyvarovat?

Následující výčet zmiňuje chyby, které spousta lidí při hubnutí dělá, ať už vědomě, nebo nevědomě:

1. Nedostatečné plánování

Nedostatek plánování může vykolejit i toho nejzapálenějšího člověka. Vede totiž často ke špatným rozhodnutím. Jakmile nemáte plán a zjistíte, že nemáte čas nebo energii nebo ani jedno, většinou se uchýlíte k nějakému rychlému řešení, které ale nebývá právě nejzdravější. Nebo pokud se přes den odbýváte, večer najednou dostanete vlčí hlad a sníte toho víc, než byste chtěli. Následují výčitky a výsledky naopak – pochopitelně – nikde. Proto plánujte! Jezte každé cca 3 hodiny, předem si ujasněte, co ke kterému jídlu si dáte a případně si to i připravte předem.

Nejideálnější jsou jídla Chia Shake, protože o jejich složení jsme se už postarali za vás. Jsou rychlá, chutná, výživná a hlavně dietní. S balíčkem na hubnutí nebo s jakoukoliv kombinací našich dietních jídel bude plánování více než jednoduché!

2. Nesprávná motivace 

Nesprávná motivace je chybou častější, než by se zdálo. Lidé často nevědomky volí motivaci nesprávnou, tedy tu, která je k dlouhodobému výsledku nedovede. Vaší motivací by nemělo být nic přechodného nebo nic co vychází z hlavy někoho jiného. Mělo by to být něco, co vychází z vás a co z vašeho snažení udělá cestu za lepší postavou, kterou si nakonec ještě budete užívat.

3. Nedostatečný pitný režim 

Voda vás během diety udrží na nohou. Obzvláště během keto diety je naprosto klíčová. Zajišťuje, aby všechny procesy v těle fungovaly tak, jak mají. Pomáhá odplavovat toxiny. Zabraňuje únavě. Podporuje sytost a oddaluje hlad. Pijte 2-3 litry neslazených tekutin denně.

4. Nedostatek zeleniny 

Zelenina je pro naše tělo důležitá hned z několika důvodů. Obzvláště při dietě není radno její velký vliv na naše zdraví podceňovat. Dodává nám vlákninu, která je klíčové pro zdravé trávení a fungování střev, ale také vodu, vitamíny a minerální látky. Je tedy důležitá pro zdraví fyzické ale také i pro zdraví psychické. Pokud svůj talíř doplníte zeleninou, budete mít pocit, že toho jíte více, budete spokojenější a sytější.

5. Jakým chybám se při hubnutí vyvarovat? Rozhodně hladovkám!  

Obzvláště pokud chcete zhubnout rychle, odolejte pokušení nejíst přes den vůbec nic. Hladovění se vám totiž může nevyplatit hned z několika důvodů. Za prvé vás večer přepadne obrovský hlad, kterému budete těžko odolávat. Sníte toho potom více, než byste chtěli, což zase povede k výčitkám a možná i k úplnému konci diety. K tomu všemu se navíc vaše tělo přizpůsobí zpomalením metabolismu.

6. Smýšlení “všechno nebo nic” 

To, že se snažíte hubnout, ještě neznamená, že ihned být ve všem perfektní. Pamatujte, že něco je vždy lepší než nic. A že ten, kdo se pohybuje pomalu, ale jistě, nakonec dojde dál než někdo, kdo začal rychle a slibně, ale potom vyhořel, vzdal to a nedošel vůbec nikam. Odpusťte si drobná zaškobrtnutí. Nenechte se rozhodit špatným dne. Opusťte mentalitu „všechno, nebo nic“. Pokud chcete úspěch zažívat dlouhodobě, buďte k sobě ohleduplní.

7. Nedostatek pohybu 

Spousta z nás žije sedavým způsobem života. To má za následek zpomalování metabolismu a hubnutí je potom o to těžší. Nedostatek pohybu nejen že dělá hubnutí obtížnějším, ale není ani dobrý pro naše zdraví. Alespoň 30 minut denně bychom se měli aktivně hýbat. Ať už cvičit, hrát sport nebo se jít alespoň projít.

8. Příliš mnoho pohybu 

Nic se nemá přehánět, a to ani ty dobré a užitečné věci. Platí to i pro pohybovou aktivitu. Ano, ta sice ke zhubnutí značně pomáhá, ale pokud je jí přespříliš a/nebo je prováděna nesprávně, může přinést víc škody než užitku. Obzvláště pokud jste začátečník. Příliš dlouhé a časté cvičení vás zbaví spousty energie a hrozí vysílení a ztráta motivace k hubnutí.

9. Nedostatek spánku a odpočinku 

Spánek je rovněž klíčový. Tělo při něm odpočívá a regeneruje, nabírá síly, což je u hubnutí obzvláště důležité. Navíc, pokud nebude mít dostatek spánku, budete se druhý den cítit hladovější!

Nyní už víte, jakým chybám se při hubnutí vyvarovat. Chia Shake mám proto přeje hodně štěstí a úspěchu při dietě!

 



Dietní balíček na 4 týdny

 

 

 

 

 

 

 

 

Napsat komentář