› 
Blog   ›   Hubnutí   ›   Novoroční hubnutí 3: Jak začít s keto dietou

Novoroční hubnutí 3: Jak začít s keto dietou

Filtr

Novoroční hubnutí pokračuje žádaným tématem "začínáme s keto dietou". Pokud keto dietu držíte poprvé nebo se na ni právě chystáte, tohle je ten pravý článek pro vás. Povíme si, co to keto dieta vlastně je, jak funguje, jaké jsou příznaky spojené s přechodem vašeho organizmu do ketózy a jak se s nimi vypořádat a poradíme také co jíst a co ne, aby vaše hubnoucí výsledky byly co nejlepší.

Začínáme s keto dietou - úvod do keto diety

Keto dieta je neobyčejně mocným nástrojem na hubnutí. Staví na přirozené schopnosti těla využívat tuky jako zdroj pro výrobu energie ve chvílích, kdy není k dispozici dostatek sacharidů, které se za běžných okolností využívají k tvorbě energie jako první.

Jak ketóza funguje?

Keto dieta je typem nízkosacharidového stravování a vyznačuje se vysokým podílem tuků, relativně vyšším podílem bílkovin a jen minimálním příjmem sacharidů. Jejím cílem je, aby se tělo dostalo do stavu tzv. ketózy a začalo na tvorbu energie místo sacharidů (konkrétně glukózy) využívat tuky. Dokud jíme běžné jídlo, tělo si sacharidy z něj přemění na glukózu, která je jeho preferovaným palivem pro tvorbu energie. Potíž je ale v tom, že většina lidí dnes přijímá ještě více sacharidů, než tělo dokáže spotřebovat a tyto přebytky se poté přeměňují na zásobní tuky a ukládají se do tukových buněk.

Cílem keto diety je tento cyklus narušit a donutit tělo, aby všechny uložené sacharidy spotřebovalo a začalo spalovat uložené tuky. Toho dosáhnete, pokud příjem sacharidů snížíte na absolutní minimum. Tělo tak donutíte, aby mastné kyseliny z tuků v játrech přeměnilo na ketony, které budou tělu sloužit jako palivo.

Jaké můžete očekávat příznaky při přechodu do ketózy?

Ketóza je pro tělo přirozená, je to adaptace, která nám už po tisíciletí pomáhá přežít v případech, kdy jídlo není právě k dispozici. Pokud se ale chystáte dostat své tělo do stavu ketózy poprvé, je možné, že se setkáte s dočasnými vedlejšími účinky, než si vaše tělo - léty navyklé na spalování sacharidů - zvykne na spalování tuků. Může se i dostavit tzv. keto chřipka. Ta se projevuje letargií, únavou, slabostí, bolestí hlavy, nejasným myšlením či slabou nevolností.

Jak se s vedlejšími účinky keto diety vypořádat?

Nebojte se, keto chřipka nepostihuje každého a nebude vás ani trápit dlouho. Příznaky se mohou dostavit už po prvním dni ketonové diety a v krajních případech mohou trvat až týden. Obvykle si ale už za zhruba 3 - 5 dní vaše tělo na nový režim zvykne a příznaky odezní samy. Co ale můžete udělat pro zmírnění příznaků a dřívější odeznění keto chřipky?

  • Opravdu hodně pijte (především vodu).
  • Doplňte elektrolyty (více solte, přidejte hořčík z Magnesium Calm, a draslík (avokádo, houby, dýňová semínka).
  • Zacvičte si (lehce).
  • Přidejte zdravé tuky (kokosový olej, olivový olej, MCT, máslo, ghí, avokádo, ořechy).

Začínáme s keto dietou: Co jíst a co nejíst abyste zůstali v ketóze?

Jezte:

  • dietní jídla Chia Shake
  • zelenou zeleninu
  • košťálovou zeleninu
  • vývar
  • zdravé tuky a oleje
  • ořechy (hrst denně)
  • vejce
  • maso
  • plnotučné mléčné výrobky (menší množství)
  • bobulové ovoce (velmi malé množství)

Nejezte:

  • pečivo
  • brambory
  • rýži
  • těstoviny
  • sladkosti
  • sladké ovoce
  • polotovary

Více o vedlejších účincích keto diety se dozvíte v TOMTO článku.

−9 %
Zobrazit produkt

Dietní balíček na týden - 35 jídel

1 599 

(Hodnocení: 18)
−10 %
Zobrazit produkt

Dietní balíček na 2 týdny - 70 jídel

2 899 

(Hodnocení: 42)
−14 %
Zobrazit produkt

Dietní balíček na 4 týdny - 140 jídel

5 399 

(Hodnocení: 20)
−20 %
Zobrazit produkt

Dietní balíček na 8 týdnů - 280 jídel

9 900 

(Hodnocení: 4)
cogmagnifiermenucross-circle