Moje 1. keto dieta: 4 vývojová stádia ketózy

4 stádia keto diety

Chystáte se využít keto diety k rychlému úbytku váhy? Tato populární dieta vám může přinést velké výsledky! Pokud je ale tohle vaše 1. keto dieta, je dobré se připravit na to, co všechno obnáší a jakými fázemi si budete muset projít. 



Pro co nejlepší efekt si budete muset projít určitými vývojovými fázemi ketózy. Díky nim získáte skvělé výsledky a výhody nejen fyzické, ale také psychické a emocionální, které vás čekají.

1. stádium: Dostávání se do ketózy

Primárním cílem ketózy je přeměnit se ze spalovače cukrů na spalovaše tuků. Což v praxi znamená, že se do ketózy musíte neprve dostat, tedy přimět tělo, aby začalo tvořit ketony. Ketony – nebo také ketonová tělíska, jsou látky vyráběné v játrech rozkladem tuků. K tomu jsou používány tuky, které sníte, a pokud jste v kalorickém deficitu, tak také tuky z vašich tělesných tukových zásob. Během prvního stádia tedy dochází k vyčerpání glykogenových zásob, které tělu slouží jaho záložní zdroj glukózy, kterou za normálních podmínek využíváme k tvorbě energie.

Dovedete si představit, že tohle je to nejtěžší stádium, jelikož vaše tělo bylo celý život zvyklé spalovat sacharidy, které mu nyní záměrně odepíráte. U spousty lidí se proto projeví soubor příznaků zvaných „keto chřipka“ (více se o ní dozvíte v našem článku o vedlejších účincích keto diety) a často i únava. První stádium ketózy obvykle trvá jen pár dní. Jakmile vytrváte, dostaví se pozitiva spojená s ketózou.

 

2. stádium: Jste v ketóze

Po pěti až sedmi dnech, záleží na každém jedinci, už byste měli dosáhnout první vytoužené mety: jste v ketóze! Vaše tělo vyčerpalo zásoby všech sacharidů a přeorientovalo se na spalování tuků a tvorbu ketonů. Spolu s tím zaznamenáte pokles únavy a naopak příval netušené energie. Hlad i chutě na jídlo při tom ustoupí tak, že je téměř nebudete pociťovat. Také by se měl objevit první úbytek na váze.

 

3. stádium: Ketóza je pro vás nová norma

Veškeré vedlejší účinky spojené s přechodem do ketózy i keto chřipka by měly ustoupit do 8, maximálně 14 dnů po zahájení nízkosacharidového stravování. Dieta už by pro vás měla být přirozená. Užíváte si mít více energie, rychlého hubnutí, jasného myšlení, zlepšení nálady a prozářené pleti.

 

4. stádium: Keto-adaptace

Po zhruba dvou týdnech keto diety si vaše tělo užívá své nové schopnosti spalovat tuky a také všech pozitiv, které s sebou nese. Ještě ale nemáte vyhráno stoprocentně. Vaše tělo se na nový režim musí adaptovat postupně. V tomto stádiu je tedy dobré zařadit fyzickou aktivitu. Nemusíte se hned vrhat do dvou hodin intenzivního cvičení či kardia denně. Naopak, vaše tělo bude raději, když začnete s méně intenzivní pohybovou aktivitou. Zkuste aerobic nebo jógu, popřípadě krátký HIIT (20 minut).

 

Jakmile začnete svému tělu znovu dodávat jídlo obsahující dostatek sacharidů, dostanete se ven z ketózy. Pokud tedy keto dietu porušíte, bude vám trvat 2 – 5 dní, než se do ní znovu dostanete.



balíček produktů chia shake na 30 dnů hubnutí

 

 

 

 

 

Napsat komentář