› 
Blog   ›   Články   ›   Jaké jídlo zařadit do keto diety?

Jaké jídlo zařadit do keto diety?

Filtr

Chcete se pustit do keto diety a říkáte si, co vlastně jíst? To je jedna z nejčastějších otázek, na které se nás ptáte. Protože chceme, aby bylo pro Vás hubnutí co nejsnazší, připravili jsme pro Vás přehledný seznam potravin, se kterými půjdou kila dolů jedna báseň.

Hlavním principem stravování během této redukční diety je omezení sacharidů a zvýšení příjmu bílkovin a tuků. Díky tomu ve Vašem těle nastane proces zvaný ketóza a Vy budete samovolně spalovat tuky. Toho docílíte jednoduše tím, že budete jíst potraviny, které obsahují jen minimální množství sacharidů. A co tedy jíst?

Potraviny s vysokým obsahem bílkovin

Ty totiž pomáhají během hubnutí udržet svalovou hmotu. Nejlepším zdrojem bílkovin je maso. Do keto diety se nejvíce hodí kvalitní hovězí, kuřecí, skopové a také šunka a slanina. Z ryb je to pak hlavně losos, makrela, tuňák a pstruh. Kdo miluje mořské plody, může do svého jídelníčku zařadit také oblíbené krevety nebo mušle.

Část Vašeho jídelníčku by měla tvořit vejce, a to na všechny způsoby, nebo proteinové omelety. Doplnit bílkoviny můžete i díky dalším jídlům, která obsahují jejich vysoké množství, jako jsou například proteinové palačinky. Jejich příprava Vám zabere jen pár minut, jsou neskutečně dobré a navíc Vám pomohou zhubnout.

Zdravé tuky a oleje

Zhruba 3/4 kalorií tvoří při keto dietě tuky, proto je jejich konzumace tak důležitá. Nejlepší tuky a oleje jsou samozřejmě ty přírodní: avokádový, olivový olej, kokosový olej, máslo a sádlo.

Určitě si dejte pozor na margarín, kupované dresinky a nekvalitní oleje (např. řepkový, kukuřičný), ty mohou napáchat více škody než užitku.

Ovoce a zelenina s nízkým obsahem sacharidů

Obojí obohatí Vaši dietu nejen o vitamíny, ale i další osvěžující chutě a nové možnosti.

Z ovoce volte bobuloviny, jako jsou jahody, maliny, borůvky, obsahují malé množství a sacharidů, a přesto chutnají sladce. Možná Vás to překvapí, ale avokádo je také ovoce, a navíc je skvělým zdrojem zdravých tuků, které jsou při ketogenní stravě více než žádané.

Ze zeleniny je pak nejlepší ta listová (špenát, salát, rukola, polníček a další). Dále můžete přidat okurku, květák, brokolici, chřest, růžičkovou kapustu, zelí, řapíkatý celer, ředkvičky, cuketa a houby. Zeleninu můžete použít jak čerstvou, tak tepelně upravenou.

Ořechy a semínka

Jsou zdrojem zdravých tuků, nasytí a obsahují živiny, které jsou důležité pro naše zdraví. Proto si můžete doma udělat zásobu mandlí, lískových a vlašských ořechů, chia semínek, slunečnicových a lněných semínek, ty pak přidávat do kaší, ozdobit s nimi bílý jogurt nebo si je dát samotné jako rychlou svačinku.

Mléčné výrobky

Kvalitní mléčné výrobky jsou zdrojem spousty důležitých živin. Skvělou volbou jsou sýry, jako je gouda, mozzarella a další. Dávejte si ale u nich pozor na skryté cukry, škrob a jiné sacharidy. Určitě vynechte tavené sýry a nízkotučné výrobky.

Nápoje a tekutiny

Spousta z nich totiž obsahuje velké množství cukru, takže na to pozor. Vaše tělo nejvíce ocení vodu s citronem, zelený čaj a další bylinkové čaje. Při prvních dnech, kdy do ketózy přecházíte, se bude hodit domácí vývar, který dodá elektrolyty a pomůže překonat nechvalně známou "keto chřipku". Určitě se vyhněte alkoholu, obsahuje spoustu cukru a mohl by narušit proces ketózy.

Chcete ušetřit čas strávený v kuchyni? Pak jsou tady pro Vás naše dietní jídla Chia Shake, která jsou pro keto dietu stvořená!

−17 %
Zobrazit produkt

Dietní balíček na týden - 35 jídel

1 599 

(Hodnocení: 18)
Novinka
−18 %
Zobrazit produkt

Dietní balíček pro muže na 2 týdny

3 099 

(Hodnocení: 1)
−32 %
Zobrazit produkt

Dietní balíček na 4 týdny - 140 jídel

4 999 

(Hodnocení: 22)
−34 %
Zobrazit produkt

Dietní balíček na 8 týdnů - 280 jídel

9 299 

(Hodnocení: 4)
cogmagnifiermenu